Studiu ecommerce VTEX și MKOR: 53% dintre afacerile mici din România preferă să vândă exclusiv online
Studiul VTEX și MKOR Consulting arată că cele mai multe IMM-uri din retail se axează direct pe vânzarea online, iar consumatorii români vor o experiență de shopping complet digitalizată
BUCUREȘTI, 10 mai 2022 – Mai mult de jumătate dintre retailerii mici din România, 53%, tind să își vândă produsele exclusiv online, preponderent în propriile eshop-uri, iar peste 40% vând în același timp online și offline și doar 6% și în marketplace-uri online, arată un studiu realizat de VTEX (NYSE: VTEX), platforma de comerț digital pentru branduri și retaileri de tip enterprise, în colaborare cu firma de cercetare de piață MKOR Consulting.
Conform studiului VTEX și MKOR, la care au participat peste 200 de retaileri din diverse domenii din România, cu cât o afacere este mai mare, cu atât preferă să aibă și magazine fizice, spre deosebire de retailerii mici, care se axează pe vânzarea online. În același timp, cu cât un retailer este mai mare, cu atât întâmpină mai multe provocări și dificultăți privind gestionarea comenzilor online, o parte importantă dintre aceștia intenționând să schimbe platforma de ecommerce în viitorul apropiat.
“Analizele noastre arată că principalele dificultăți pe care le au retailerii online se referă la abandonarea coșului de cumpărături (21%), mediul competitiv (21%) sau aprovizionarea și livrarea (18%). La acestea se adaugă provocări legate de conversia vizitelor în achiziții (17%), atragerea clienților potriviți (17%) și fidelizarea clienților (14%). Astfel, ne așteptăm ca magazinele online să se concentreze mai mult pe funcționalități noi și pe adoptarea unor noi trenduri pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare”, explică Corina Cimpoca, Marketing Consultant & Fondator MKOR Consulting.
Studiul VTEX și MKOR mai arată că pandemia COVID-19 a avut un efect pozitiv asupra pieței de ecommerce din România, astfel că, în perioada 2020-2022, au fost înregistrate următoarele creșteri: comenzi online – 57%, portofoliu de produse sau servicii – 62%, tranzacții online – 63%, numărul canalelor de vânzări – 34%, numărul furnizorilor – 42%, trafic pe site – 58%, numărul de angajați – 30%, bugetul de marketing – 48%.
“Deși piața din România și-a continuat trendul ascendent, în ultimul an s-au observat mai multe schimbări care o vor impacta pe termen lung. Una este orientarea brandurilor spre platforme mai solide și mai bine adaptate cerințelor consumatorului – aproape 15% din cei intervievați și-au exprimat intenția de a migra spre o nouă platformă în următoarele 12 luni. De ce? Primul motiv ar fi că pandemia a îndreptat foarte mulți cumpărători spre online, cumpărători care au început să-și dorească o experiență de cumpărare completă, cu checkout simplu, metode multiple de plată și livrare rapidă. Al doilea motiv ar fi că multe magazine au crescut rapid în ultimii trei ani și acum constată că nu mai pot scala: nu pot susține un număr ridicat de comenzi, nu pot dezvolta noi module, nu se pot integra și așa mai departe. Acest trend spre migrarea platformei, alături de cel al deschiderii de marketplace-uri și al listării pe ele, vor transforma piața locală de ecommerce într-una mult mai conectat și adaptat la comerțul european.”, adaugă Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
În ceea ce privește canalele de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul VTEX și MKOR arată că cei mai mulți (68%) folosesc canale social media pentru campanii prin care să-și facă cunoscute magazinele online și produsele, urmate de Google Ads (66%) și SEO (40%). Retailerii online apelează și la content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%) pentru a atrage clienți și a-și crește vânzările.
Puteți consulta întreg studiul interactiv accesând acest link.
Despre VTEX
VTEX (NYSE: VTEX) furnizează o platformă SaaS enterprise de comerț digital pentru branduri și retaileri. Platforma noastră le permite clienților să își pună în aplicare strategia comercială, inclusiv prin crearea de magazine online (ecommerce), prin integrarea și gestionarea comenzilor pe diferite canale și prin crearea de marketplace-uri, pentru a vinde produse ale unor furnizori terți. Înființată în Brazilia, VTEX este lideră în accelerarea transformării comerțului digital din America Latină, iar acum se extinde la nivel global. Platforma noastră este concepută în conformitate cu standarde și funcționalități de tip enterprise-level, peste 2400 de clienți cu peste 3200 de magazine active în 38 de țări având încredere în noi pentru a-i conecta cu clienții lor într-un mod semnificativ (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).
Despre MKOR Consulting
MKOR Consulting (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.
MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției:
https://mkor.ro/studii-piata-proprii/
Leave a Reply