De la evoluția pieței înspre tehnologiile viitorului, având în centru oamenii

No Comments

Oamenii și calitățile lor joacă un rol-cheie în domeniul tehnologiei, în distribuția de produse și soluții IT. Evoluția tehnologiei creează un nou mediu, tot timpul în schimbare, în care calitățile umane și parteneriatele stabilite devin din ce în ce mai importante în asigurarea succesului.

ELKO Romania, companie membră a grupului ELKO și unul dintre principalii distribuitori de produse și soluții IT din România, a reunit în jurul conceptului ”BETTER TOGETHER”, în perioada 4-6 octombrie, circa 200 de participanți, în cadrul evenimentului ELKO Partner Event 2018, organizat la Poiana Brașov. La eveniment au participat reprezentanți ai companiilor partenere ELKO: clienți – reselleri, retaileri, e-taileri, integratori de soluții – precum și reprezentanți ai producătorilor cu care ELKO are încheiate acorduri de distribuție pe piața din România.  

Pe lângă subiectele referitoare la schimbările tehnologice, evoluția pieței, strategii de business sau tendințele din industrie, au fost abordate subiecte specifice canalului de parteneri și perspectivele de viitor pentru lanțul de distribuție. Toate prezentările și discuțiile au avut în centru oamenii, rolul acestora, precum și importanța relațiilor și calităților umane.

 

Gabriela Gheorghe, Director General ELKO Romania, a prezentat principalele direcții de dezvoltare ale companiei. Alături de dezvoltarea portofoliului de produse și soluții, o direcție strategică a companiei o reprezintă investiția continuă în dezvoltarea competențelor, atât în ceea ce privește echipa ELKO, cât și în ceea ce privește programele de training pentru parteneri. Nu în ultimul rând, dezvoltarea și înnoirea echipei reprezintă o prioritate și o direcție importantă de acțiune a companiei. La nivel de brand, compania a implementat anul trecut o strategie de rebranding, având ca deviză ”Grow Smarter” – care pune accent pe colaborare, încredere, aportul continuu de noi cunoștințe, pasiune și orientarea spre evoluție.

Companiile provoacă și conduc schimbări fără precedent, deoarece ritmul transformării și inovării se accelerează continuu. Astfel, asistăm permanent la un fenomen disruptiv ce influențează fundamental modul în care evoluează afacerile în ultimul deceniu. Iar tehnologia nu schimbă doar modul în care facem afaceri, ci schimbă și așteptările clienților.

“Dacă, în urmă cu câțiva ani, lanțul de aprovizionare-distribuție-vânzare finală era unul liniar și dictat de strategia de producție, astăzi, clientul final este elementul decisiv în jurul căruia se construiește noul model de business. Un lanț de distribuție va fi funcțional, fluid și fără dezechilibre majore în privința stocurilor, atâta timp cât timp este gândit în jurul nevoilor clienților, a cererii din piață”, a declarat Rodica Pop, Group Account Manager GfK.

”În era digitalizării, granițele dintre toți factorii implicați în supply chain (producători, distribuitori, reselleri, integratori, retaileri, clienți) vor fi mult mai fluide. Modelul liniar va dispărea, fiind înlocuit de unul “în rețea” unde interacțiunile directe între oricare factori din lanț vor fi posibile. Într-un astfel de mediu, colaborarea într-un mod cât mai creativ, inteligent și flexibil poate reprezenta cheia sucesului”, a completat  reprezentanta GfK Romania.

Orientarea spre consumator, spre nevoia clientului final, este perspectiva câștigătoare în afaceri, prin ajustarea tuturor elementelor lanțului de aprovizionare pentru a înțelege cât mai bine cerințele consumatorilor. Informațiile prezentate de GfK în cadrul ELKO Partner Event au venit cu o serie de input-uri privind modul în care nevoile consumatorilor definesc tendințele cheie din sectorul IT și cele mai importante schimbări ale comportamentului de cumpărare într-o epocă digitalizată.

O altă temă care a suscitat interesul partenerilor prezenți la eveniment a fost ”Factoring-ul fara regres, ca modalitate de garanție a plăților în relație cu autoritățile publice”. Tema, prezentată de Banca Transilvania, propune o soluție sustenabilă de plată, utilă în conlucrarea dintre firmele private și autoritățile publice.

Schimbarea – ca noua normalitate în plină revoluție digitală, Ingredientele cheie ale succesului în business, sau Granița sensibilă dintre oameni și tehnologie, au fost principalele teme ale dezbaterilor din cadrul panelurilor organizate la ELKO Partner Event 2018, unde reprezentanți ai producătorilor au venit cu propria lor abordare a pieței de tehnologie, din perspectivă umană.

Cu siguranță, nu există vreo “rețetă universală a succesului”. Pot exista ingrediente esențiale care să ne ajute să ajungem la succes, cum ar fi: investițiile constante în cercetare și dezvoltare, implicarea celor mai buni oameni, utilizarea instrumentelor de marketing inteligent sau parteneriatele potrivite pentru abordarea unei anumite piețe. În plus, abilitatea de a ne adapta și de a rămâne agili poate fi ingredientul cheie care să facă diferența în asigurarea succesului în business.

Tehnologia este din ce în ce mai prezentă atât în ​​viața personală, cât și în cea profesională. Cu toate acestea, în timp ce tehnologia pare a fi driverul, totuși, oamenii, și nu doar tehnologia, sunt cei care vor transforma organizațiile viitorului. Privind în viitor, accentul se va pune și mai mult pe relațiile umane de încredere, pe parteneriate de încredere, gestionarea cu încredere a datelor ș.a., iar omul va avea în continuare ambiția de a obține cât mai multe beneficii bazându-se pe tehnologie.

Florin Soare, Accenture Technology Lead, a prezentat în încheierea evenimentului cele cinci tendințe Tech Vision ale următorilor 3-5 ani, care transformă rapid nu doar viața de zi cu zi, ci și societatea în ansamblul său, permițând companiilor din fiecare industrie să reimagineze ceea ce este posibil.

”Tehnologia este încorporată în tot ceea ce facem, îmbunătățind modul în care trăim, muncim și experimentăm lumea. Dar apare o transformare mai largă acum – trecerea dincolo de digital, într-o epocă în care tehnologia este integrată în fiecare interacțiune. Iar evenimentul ELKO Partner 2018 are ca temă principală oamenii, care sunt în centru, tehnologia venind să completeze, să eficientizeze și să extindă capabilitățile oamenilor”, a susținut Florin Soare.

ELKO Partner Event a fost întotdeauna despre colaborare, schimb de idei și consolidarea parteneriatelor pe care ELKO le-a dezvoltat de-a lungul timpului. Discuțiile și demonstrațiile de tehnologie au continuat în cadrul expoziției de produse și soluții organizată pe tot parcursul evenimentului desfășurat la hotel Teleferic din Poiana Brașov.

ELKO Partner Event 2018 a fost organizat în parteneriat cu: Asus, Getac, Lenovo, Microsoft, Tecnoware, APC by Schneider Electric, ATEN, Axis Communications, Eaton, Kingston, QNAP, Seagate, Supermicro, ViewSonic, ADATA, Allied Telesis, Bosch, Canon, EnGenius, LG, Milestone Systems și Vestel.

Despre Grupul ELKO și ELKO Romania

Grupul ELKO este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse și soluții IT din regiune, reprezentând 210 de producători și oferind o gamă largă de produse și servicii către mai mult de 7700 de companii, producători de calculatoare, retaileri, integratori de sisteme din 30 de țări în Europa și Asia Centrală. Cifra de afaceri a grupului în 2017 s-a ridicat la 1.593 de milioane USD.

ELKO Romania face parte din Grupul ELKO și este specializată în distribuția unei game largi de echipamente și soluții IT: soluții mobile, componente, soluții de infrastructură IT și de stocare, soluții de supraveghere video, echipamente industriale, software, periferice. Compania comercializează produsele din portofoliu exclusiv prin intermediul partenerilor săi, companii revânzătoare (reselleri, retaileri, e-taileri, companii care proiectează, instalează și revând soluții IT, sisteme de comunicații și supraveghere video), adresând toate canalele de distribuție IT & Telecom.

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *